Öringen finns där...




Gråväder, dimma och duggregn. Cirka 1 plus....nordlig vind...
Drog mot Kovik för att fresta havsöringen. Inga tecken på fisk inne i viken,
men jag träffade en spinnfiskare som berättade att han faktiskt brukade få öring här.
Fick några tips på var dom brukade hålla till.
En stund senare, när det börjat skymma,
fick jag ett hugg precis där jag hade blivit tipsad....
Ett riktigt hugg, det ryste till i linan...kaaatjjjoong! ! ! sen hände inget mer.... tyvärr.
Men nu vet jag...öringen finns där.

Det var en sån här jag va ute efter. Ett taskigt foto från ett tidigare tillfälle...



Mycket bra att värma sig med när tjälen har
gått ner i vevstakslagret...





Kommentarer
Postat av: din sambo

Du får komma hem o värma dej

2010-11-21 @ 19:28:48
Postat av: emma

lämnade du inte kvar den där i borås? :O :P Hörröödu, kan du inte blogga bilderna från när ni var här? :D Puss.

2010-11-22 @ 07:05:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0